Desenvolupament evolutiu i afectiu en el primer any de vida dels infants de l’escola bressol

Formació adreçada als i les mestres sobre com entendre el nadó, de zero a dotze mesos, i les seves necessitats des d’una perspectiva global i bio-pisco-social. Aprofundirem en el desenvolupament evolutiu i afectiu dels nadons i en els possibles signes d’alerta.

Desenvolupament evolutiu i afectiu en el primer any de vida dels infants de l’escola bressol
A qui va dirigit

A les mestres i educadores de les escoles bressol.

Objectius
  1. Donar un contingut teòric del desenvolupament evolutiu del primer any de vida.
  2. Despertar la consciencia perceptiva de les educadores experimentant amb el propi cos les diferents percepcions ( interoceptives, propioceptives , exteroceptives) per una major comprensió del nadó i del vincle amb ell.
  3. Compartir les experiències viscudes tan d’un mateix en la pràctica de la formació com les experiències de la pràctica laboral diària.
  4. Donar contingut teòric sobre el vincle que creem amb el nadó mitjançant la tonicitat l’escolta, l’empatia, la mirada, la disponibilitat corporal  i com el nadó  es comunica a través del cos i la mirada.
  5. Donar coneixença dels signes d’alerta dels 0- 12 mesos  de vida
  6. Aprofundir en temes recurrents que des de la nostre experiència veiem que van sorgint a  les escoles bressols com la prematuritat, tonicitat muscular (hipotonics, hipertonics, hiperlaxas) , les plagiocefàlies...
  7. Donar a conèixer els materials i els  jocs adequats en el diferents moments evolutius: durs, tous, formes, contrastos…
Metodologia

Es realitzaran 4 sessions formatives. Cada sessió inclourà una part teòrica (mitjançant diapositives PPT i serà participatiu) , una part d'experiència corporal i una part de reflexió i debat sobre els continguts treballats i relacionats amb exemples pràctics del dia a dia a l'escola.

En total seran 12 h de formació. 

Docents

Professionals de l’equip de Baulacreix. Professionals de diferents disciplines, per oferir una mirada amplia i global;  amb una llarga trajectòria en la prevenció i detecció dels signes d’alarma, com així també en l’atenció clínica dels infants de 0 a 1 any. 

Tornar