
“Desde que soy mamá (hace 3 años) escuché en cada ida al parque y junta con amigas que otras mamás sufrían porque sus hijos a punto de entrar al colegio aún usaban pañales. Nunca entendí por qué tanta preocupación, si […]
“Desde que soy mamá (hace 3 años) escuché en cada ida al parque y junta con amigas que otras mamás sufrían porque sus hijos a punto de entrar al colegio aún usaban pañales. Nunca entendí por qué tanta preocupación, si […]
Al servei de CDIAP de Baulacreix, s’ofereix un grup de criança terapèutic per a famílies i nadons d’edats compromeses entre els 5 mesos als 10 mesos. Acompanyat per dues professionals del servei, una fisioterapeuta i una psicòloga. L’objectiu és poder […]
RESUM: La parla és un important ítem en el desenvolupament infantil. Conèixer més sobre les darreres actualitzacions respecte al seu desenvolupament per edats és imprescindible per detectar dificultats i poder abordar-les precoçment. La gran varietat de sons que formen el […]
“En el cor de tots els hiverns hi viu una primavera palpitant, i darrera de cada nit, retorna una aurora somrient”. Khalil Gibran
Si no ens hem qüestionat l’efecte traumàtic de no poder estar al costat i acomiadar-nos d’un ésser estimat al moment de la mort per la COVID-19, perquè ens costa tant entendre que una mare vulgui acompanyar i acomiadar el seu fill/a en el moment de la seva mort, encara que pesi 300 grams o tingui 48 minuts de vida?
En aquest post veurem 5 estratègies que faciliten i milloren la comunicació, i que els pares podeu dur a terme per a millorar la qualitat i quantitat de les interaccions comunicatives dels vostres fills i filles.
La plagiocefàlia i la braquicefàlia posicional són dos tipus d’alteracions de la forma del crani que trobem amb freqüència entre els nadons atesos al CDIAP entre els 0 als 6 mesos de vida, però hi ha formes de prevenir la seva aparició. Si ens acompanyes, t’ho expliquem.
Les mesures restrictives en el contacte físic com a mesura per frenar el contagi del Coronavirus han posat en relleu la importància del cos en la comunicació i la relació entre les persones. Repassem l’efecte de les manifestacions corporals en la construcció del concepte de cos durant la infància.